Centrul pentru Inovare în Educaþie

Centrul pentru Inovare in Educatie   (TEHNE Romania)
TEHNE.ro   >   proiecte   >   [FS3] Formarea continuã a profesorilor de limba românã, englezã si francezã în societatea cunoaºterii



Programe
Proiecte
Activitãþi
Parteneri ºi colaboratori
Despre TEHNE
Contact

Investeste în oameni !
Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritara 1 „Educatia si formarea profesionala în sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere”
Domeniul major de interventie 1.3 “Dezvoltarea resurselor umane în educatie si formare profesionala”
Titlul proiectului: “Formarea continuã a profesorilor de limba românã, englezã si francezã în societatea cunoaºterii”
Beneficiar: Inspectoratul ªcolar Judeþean Brãila
Numarul de identificare al contractului: POSDRU/87/1.3/S/62536

Formarea profesorilor de limba română, engleză și franceză, în societatea cunoașterii
Curs de formare continuă în domeniul curriculumului și instruirii diferențiate

Prezentarea programului de formare. Octombrie 2011

Programul de formare, cuprinzând două module, a fost dezvoltat în urma unei analize de nevoi desfășurate în județele din aria proiectului. Cadrele didactice au fost consultate cu privire la nevoile de formare, la așteptările pe care le au în raport cu programul de formare ce urma a fi elaborat, astfel încât să se asigure relevanța și oportunitatea acestuia. Un alt reper important în dezvoltarea programului de formare l-au reprezentat prioritățile identificate de Ministerul Educației în formarea continuă, în aria proiectării și implementării curriculumului și a instruirii diferențiate.

Curriculumul de formare propus a fost validat de echipa științifică a proiectului, astfel încât să se verifice compatibilitatea acestuia cu datele analizei de nevoi, cu prioritățile de formare continuă identificate la nivelul factorilor de decizie sau prin date de cercetare.

În urma validării curriculumului de formare, acesta a fost dezvoltat și a fost elaborat conținutul-suport al celor două module. În același scop al asigurării permanente a relevanței curriculumului, s-a cerut părerea beneficiarilor asupra conținuturilor elaborate, pentru a se permite din timp ajustarea acestora.

Cursurile sunt digitalizate și integrate în portalul proiectului, astfel încât acesta să constituie un suport important în procesul de formare. Pentru asigurarea accesului permanent al cursanților la conținutul cursurilor, a fost tipse tipărește suportul de curs și se pregătește un CD cu resurse curriculare.

Modulul A – Abilitare curriculară - cuprinde teme relevante pentru formarea cadrelor didactice în domeniul metodologiei curriculumului:

  • teorii și modele moderne și postmoderne ale curriculumului
  • modele curriculare și instrucționale bazate pe sancțiunea negativă și modele bazate pe sancțiunea pozitivă
  • curriculum centrat pe obiective și curriculum centrat pe competențe
  • utilizarea și aplicarea documentelor curriculare naționale
  • fundamentarea teleologică și axiologică a curriculumului modern
  • principii și exigențe ale modelelor curriculare pentafazice
  • factorii optimizării curriculare
  • „ABC”-ul organizării curriculare moderne
  • produsele curriculare moderne (planul de învățământ, programele, manualele școlare, planificările calendaristice, microproiectarea experiențelor de învățare)
  • eficacitatea și ineficacitatea instruirii
  • modelele instrucționale de tip mastery learning.
  • proiectarea activităților de tip class-room learning în mastery learning.
  • metodologia elaborării scenariilor de implementare în clasă a proiectelor pedagogice.
  • utilizarea metodelor interactive și cooperative în modele mastery learning.

Modulul B este centrat pe dezvoltarea profesională continuă, din perspectiva instruirii diferențiate, cuprinsând teme precum:

  • cariera profesională și viața în societatea modernă și postmodernă
  • procesul dezvoltării profesionale
  • specificul profesiei didactice; misiunea soteriologică și paideutică a educatorului
  • competențele educatorului de vocație și optimizarea lor de-a lungul carierei.
  • exigențele profesiei didactice ca job, ca ocupație și ca vocație
  • optimizarea competențelor didactice de-a lungul carierei.
  • dimensiunile și semnificațiile diferențierii instruirii în clasa de elevi; distincții între individualizarea instruirii, diferențierea instruirii și discriminarea în instruire; aspectele negative ale discriminării și aspectele pozitive ale individualizării și diferențierii
  • managementul instruirii diferențiate în clasă (procedee de captare a atenției, microproiecte, transformarea unor scenarii didactice în scenarii de film/material didactic etc.)

Descrierea cursurilor în format word: 201110_prezentare cursuri_FormREF62536.doc   (78 k).



TEHNE.ro   >   proiecte   >   [FS3] Formarea continuã a profesorilor de limba românã, englezã si francezã în societatea cunoaºterii
  ©   Centrul pentru Dezvoltare si Inovare in Educatie
 
  VPS Windows